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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 10:40 am 
Oye, que esos eran sin dibujitos (excepto la portada igual que los de Estefanía) solo que del espacio esterió y esas cosas.


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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 12:26 pm 
Alex, no todos son españoles, pero los ganadores de los premios UPC suelen estar muy bien. Van a tomo por año, con los ganadores y finalistas.


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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 12:30 pm 
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el hijo del cura escribió:
Oye, que esos eran sin dibujitos (excepto la portada igual que los de Estefanía) solo que del espacio esterió y esas cosas.


Pues no, HdC, en aquellos tiempos prefería los clásicos. :wink:

Esos ni los conozco, quizá sean modernos pa mi edad. :roll:

Pero las risas que me tengo echadas con las novelitas del oeste...Nos sentábamos un compañero y yo con una novela a medias, nos duraban un par de recreos cada una, y eso porque nos partíamos de la risa y no avanzabamos en la lectura.

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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 12:36 pm 
Son de la misma época (novelas de a duro), lo que pasa es que las del oeste eran más populares, Alex Towers era (y es) don Ángel Torres Quesada, a quién tuve la suerte de conocer, y es bastante mayor, pero no se lo digas a él:

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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 12:39 pm 
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Pues trataré de encontrar alguna de ese estilo para las largas noches de curro. 8)

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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 6:18 pm 
¿¿¿¿Lo dice Vd. en serio??????
¿¿¿¿¿¿¿Alguien sabía quien era el poeta irlandés de hace unos años o la escritora austriaca del año pasado????????
HOmbreeeeeeee


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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 6:21 pm 
Yo el último del que había leído algo fue de Imre Kertész, y porque dio la casualidad de que pedí "Sin Destino" en Círculo porque me gusta el tema.


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NotaPublicado: Vie Oct 14, 2005 6:26 pm 
Hombre nunica, yo a la Jelinek la conocí por Isabelle Huppert, la de "La pianista", y vale que me costó un poco.

Pero Seamus Heaney es un poeta recomendabilísimo, de verdad de la buena. "Electric Light" es el último libro que he leído y és maravilloso.

Además tiene el mejor poema que se ha escrito jamás sobre un conflicto de dominación (los malos del foro diran que soy un demagogo, por lo de conflicto de dominación) como el de Irlanda del Norte, "Whatever you say, say nothing":

WHATEVER YOU SAY, SAY NOTHING

I
I'm writing just after an encounter
With an English journalist in search of 'views
On the Irish thing'.
I'm back in winter quarters where bad news is no longer news,
Where media-men and stringers sniff and point,
Where zoom lenses, recorders and coiled leads
Litter the hotels. The times are out of joint
But I incline as much to rosary beads
As to the jottings and analyses
Of politicians and newspapermen
Who've scribbled down the long campaign from gas
And protest to gelignite and sten,
Who proved upon their pulses 'escalate',
'Backlash' and 'crack down', 'the provisional wing',
'Polarization' and 'long-standing hate'?
Yet I live here, I live here too, I sing,
Expertly civil tongued with civil neighbours
On the high wires of first wireless reports,
Sucking the fake taste, the stony flavours
Of those sanctioned, old, elaborate retorts:
'Oh, it's disgraceful, surely, I agree,'
'Where's it going to end?' 'It's getting worse.' '
They're murderers.' 'Internment, understandably. .
The 'voice of sanity' is getting hoarse.
II
Men die at hand. In blasted street and home
The gelignite's a common sound effect:
As the man said when Celtic won, 'The Pope of Rome's
a happy man this night.' His flock suspect
In their deepest heart of hearts the heretic
Has come at last to heel and to the stake.
We tremble near the flames but want no truck
With the actual firing. We're on the make
As ever. Long sucking the hind tit
Cold as a witch's and as hard to swallow
Still leaves us fork-tongued on the border bit:
The liberal papist note sounds hollow
When amplified and mixed in with the bangs
That shake all hearts and windows day and night.
(It's tempting here to rhyme on 'labour pangs'
And diagnose a rebirth in our plight
But that would be to ignore other symptoms.
Last night you didn't need a stethoscope
To hear the eructation of Orange drums
Allergic equally to Pearse and Pope.)
On all sides 'little platoons' are mustering-
The phrase is Cruise O'Brien's via that great
Backlash, Burke-while I sit here with a pestering
Drouth for words at once both gaff and bait
To lure the tribal shoals to epigram
And order. I believe any of us
Could draw the line through bigotry and sham
Given the right line, aere perennius.
III
'Religion's never mentioned here,' of course.
'You know them by their eyes,' and hold your tongue.
'One side's as bad as the other,' never worse.
Christ, it's near time that some small leak was sprung
In the great dykes the Dutchman made
To dam the dangerous tide that followed Seamus.
Yet for all this art and sedentary trade
I am incapable. The famous
Northern reticence, the tight gag of place
And times: yes, yes. Of the 'wee six' I sing
Where to be saved you only must save face
And whatever you say, you say nothing.
Smoke-signals are loud-mouthed compared with us:
Manoeuvrings to find out name and school,
Subtle discrimination by addresses
With hardly an exception to the rule
That Norman, Ken and Sidney signalled Prod
And Seamus (call me Sean) was sure-fire Pape.
O land of password, handgrip, wink and nod,
Of open minds as open as a trap,
Where tongues lie coiled, as under flames lie wicks,
Where half of us, as in a wooden horse
Were cabin'd and confined like wily Greeks,
Besieged within the siege, whispering morse.
IV
This morning from a dewy motorway
I saw the new camp for the internees:
A bomb had left a crater of fresh clay
In the roadside, and over in the trees
Machine-gun posts defined a real stockade.
There was that white mist you get on a low ground
And it was deja -vu, some film made
Of Stalag 17, a bad dream with no sound.
Is there a life before death? That's chalked up
In Ballymurphy. Competence with pain,
Coherent miseries, a bit and sup,
We hug our little destiny again.
Seamus Heaney


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Traducción al español por Huan Manwe