Su última visita fue: Lun Nov 20, 2017 3:45 pm Fecha actual Lun Nov 20, 2017 3:45 pm

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]

[ 1 mensaje ] 
Autor Mensaje
 Asunto: Dedéu, petándolo.
NotaPublicado: Vie Abr 22, 2016 7:21 pm 
Ahí, dándolo todo

Citar:
Jo somnio un Sant Jordi protagonitzat pels grans herois de la literatura catalana, un dia del llibre i de la rosa encapçalat pels negres, a saber, per tots aquells autors anònims que emboteixen les pàgines de la majoria dels llibres que veuràs demà al carrer. Jo vull un Sant Jordi on els negres puguin reivindicar-se alegrement i sindical, on els autèntics proletaris de la lletra puguin campar lliures pel carrer i fer-se selfies amb les padrines, on els habitants de la catalana terra tinguin el privilegi de xerrar amb aquests homes sense nom, com així defineix Tirso el meu estimat llibertí, i tothom puguin conversar llargament amb l’autèntica ànima de l’economista estrella o del novel·lista televisiu, com si estigués intercanviant mots amb el protagonista real de la pel·lícula. Els catalans, que som experts en simulacres com el 9N, hauríem d’innovar també en els avatars de la vida literària: tres-cents seixanta-quatre dies celebrant els autors i un de sol reivindicant els negres. Tots en una fila, somrients com un esclau embadocat pel sol.

Jo somnio un Sant Jordi on els traductors siguin valorats com déu mana, i no em refereixo pas a tots els pobres i soferts traductors que han de versionar a corre cuita les obres del darrer Premi Nobel, per tal d’aprofitar l’efecte famós i llegit per un any, sinó tots els pobres camàlics de la lletra que han hagut de traduir o de reconstruir a la nostra llengua novel·les ordides en la d’en Sirvent o en un catanyol indesxifrable. Jo somnio un Sant Jordi on cada autor estigui acompanyat del seu versionador, i aquest –per un dia, només per un dia– pugui reclamar atenció pel seu enorme mèrit. Jo vull que el corrector-traductor de Víctor Amela pugui signar llibres, recordant a tot déu l’esforç titànic que ha esmerçat en ressuscitar pronoms febles, en restaurar neutres mal situades, en haver d’escriure de nou un llibre per la incapacitat manifesta del seu autor. Quant ha degut cobrar, aquest pobre trinxeraire, per haver d’escriure el premi Llull? Només per aquesta benignitat titànica, no hauria de ser el protagonista de la nostra diada literària?

Jo somnio una corrua de negres i de traductors, una fila plena de gent que ha patit més que els refugiats que es juguen la vida al Mediterrani o els jueus de Birkenau. Donem-los un dia, només un dia de glòria. Ens en queden molts per aguantar la pesadesa insofrible dels nostres escriptors.

[ 1 mensaje ] 

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]